
Training: coachen op de werkvloer
Begeleiden van mensen die ‘het vak moeten leren’ is vaak heel leuk! Tenminste als je precies weet wat je moet doen. Gelukkig is het begeleiden
HEEL Opleidingen > Teamtrainingen (in contact als team)
In een goed functionerend team weet elk teamlid wat hij moet doen én staat daar helemaal achter. Alle collega’s werken op een vergelijkbare wijze en er is wanneer mogelijk ook ruimte voor ‘eigenaarschap’ en autonomie. Hierdoor voelen de teamleden zich verbonden met hun werk en met elkaar. De werkafspraken zijn duidelijk, de teamleden spreken elkaar zonder omwegen met respect aan. De onderlinge relatie is goed en iedereen werkt met plezier. Als dat het geval is heeft het team geen teamtrainingen nodig. Want zo zou het moeten zijn.
Helaas soms is opeens een van deze bovenstaande factoren niet (meer) aanwezig. Dan is er opnieuw afstemming nodig over wat willen we als team en wie doet wat, wanneer. Doe je dat niet dan gaat het vaak van kwaad naar erger. Er ontstaat onvrede en staat het werkplezier onder druk.
Dan is het belangrijk om meteen in te grijpen. Onze professionele ondersteuning kan hierbij helpend zijn. Gezamenlijk met het team/de opdrachtgever kijken we welke ondersteuning nodig is.
We ondersteunen o.a.:
Enkele voorbeelden van onze korte maatwerk workshops. Vaak gebaseerd op onze communicatietrainingen:
Een overzicht van onze opdrachtgevers maakt duidelijk dat onze teamtrainingen breed inzetbaar zijn.
Wil je meer weten over hoe we met teams werken kijk dan hieronder naar wat voorbeelden van onze teamtrainingen. Of kijk naar enkele voorbeelden van onze maatwerktrajecten en de ervaringen van een manager die eerder met ons gewerkt heeft.
Neem vrijblijvend contact met ons op als je wil sparren over teamontwikkeling in uw organisatie!
Begeleiden van mensen die ‘het vak moeten leren’ is vaak heel leuk! Tenminste als je precies weet wat je moet doen. Gelukkig is het begeleiden
Ga aan de slag en bepaal wat voor jouw team oké is! Sociale veiligheid is een zeer belangrijk ingrediënt voor het goed functioneren van een
Als zorgprofessional werk je vanuit liefde voor je cliënten samen met je team aan het welbevinden van je cliënten. Opeens ontstaat er een crisis door
Soms willen zaken gewoon in een team elke keer net niet helemaal lekker lopen. Het gaat dan vaak over steeds stroef lopende contacten tussen collega’/andere
Intervisie is leren van collega’s. Dit doe je door met elkaar, volgens een bepaalde methodiek, gericht te praten waar je in het werk tegenaan loopt.
Door de hectiek van alledag wordt er vaak nauwelijks of geen tijd genomen om samen eens stil te staan om te kijken hoe het nu
“Onbegrepen gedrag’ maar ook moeilijk verstaanbaar of zelfs probleem gedrag komt in de zorg nog wel eens voor. Zonder dat er een herkenbare oorzaak is,
Samenwerken en dus communiceren doen wij de gehele dag. En dagelijks merken we dat dat toch best lastig is. Of het nu gaat om communicatie
Net zoals het voor mensen goed is om periodiek eens stil te staan bij hun persoonlijke ontwikkeling geldt dat ook voor teams. Daarom is in
Goed werkende zelfsturende teams en zelf organiserende teams hebben geen training zelfsturende teams nodig. Immers de teamleden voelen zich verbonden met elkaar én de organisatie